חילול הקודש: ח"כ קריב נכנס לעזרת הנשים עם ס"ת

בנצי לייזרוביץ 2 Comment on חילול הקודש: ח"כ קריב נכנס לעזרת הנשים עם ס"ת

חה"כ גלעד קריב ניצל את חסינותו ונכנס לרחבת הנשים בכותל המערבי והניף ספר תורה, בניגוד לכללי המקום. קריב לא שעה להפצרות הסדרנים להפסיק את הפגיעה ברגשות המתפללים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרובוקציה החודשית: קבוצה של כ-20 נשים הגיעה הבוקר (ראשון) לכותל המערבי במטרה לייצר פרובוקציה ברחבת הכותל . אל הקבוצה הצטרף ח"כ גלעד קריב שנכנס לעזרת נשים באמצעות ניצול חסינותו והכניס ספר תורה בניגוד לעמדת משרד המשפטים ולנהלים ברחבת הכותל המערבי. הסדרנים פנו אליו בבקשה לצאת מעזרת הנשים, אך הוא לא נענה, למרות שהדבר הביא להתלהטות הרוחות.

בקרן למורשת הכותל המערבי מסרו, כי "הקרן עמדה בפני אתגר מורכב מאוד ועשתה מאמצים אדירים כדי לאפשר תפילת ראש חודש כסדרה וקוראת להסיר את המחלוקות וההפגנות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום קדוש ומאחד".

ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב: "התנהגות של גלעד קריב הבוקר ברחבת הכותל עם הספר תורה פתוח, היא ביזיון ושערוריה של ממש. הוא מנצל את החסינות שיש לו בניגוד לעמדת משרד המשפטים להתנהגות פוגענית. חובה על כולם למחות, ולנו כנציגי ציבור לעשות סוף לחילול הקודש".

ח"כ יואב בן צור: "פעם אחר פעם ח"כ גלעד קריב פוגע במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, שריד בית מקדשנו. אני קורא לחבריי מהמשכן להעביר חוק, שיעצור את הפגיעה הקשה של חכי"ם בקודשי ישראל. אסור לנו לתת לחסינות ח"כ לפגוע ולרמוס את דת ולא לעמוד לדין".

ח״כ מאיר פרוש: "הראביי הרפורמי שוב משתמש בחסינות שלו כחבר כנסת וכאחרון העבריינים דורס ברגל גסה את התקנות של רב הכותל, תוך חילול הקודש וספר התורה. בקרוב יהיה לזה סוף".

יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף: "מביש שבעיצומם של ימי החנוכה, בהם עם ישראל כולו מתאחד, חבר הכנסת קריב שוב מנצל את חסינותו הפרלמנטרית, ומסייע לנשות הפרובוקציה, שכל מטרתן היא להפריע לקהל המתפללים בכותל, להפר את הסדר הציבורי, ולזרוע פילוג בעם. הכותל המערבי שייך לכל יהודי, ובתנאי שיכבד את מנהג המקום והחוק. אני מצפה מהיועמ"ש לממשלה והיועמ"ש לכנסת לבדוק האם לא מדובר בניצול חסינות של נבחר ציבור לרעה".

ח״כ אורי מקלב: "ח״כ קריב שנזרק לאופוזיציה והפך ללא רלוונטי מגיע לכותל תוך הפרת החוק ומעורר פרובוקציות בנסיון להמציא עצמו מחדש, בעוד אנחנו התייצבנו בכנסת בשעות הבוקר המוקדמות להעביר את חוק סמכויות המשטרה מצא הוא זמן לעבור על החוק. עם אישור חוק זה נוכל לפעול לשינוי המדיניות כנגד פורעי החוק תוך ביזוי המקום הקדוש לעם היהודי. נעמוד על כך כי הכותל המערבי ימשיך להיות המקום הקדוש והמאחד של העם היהודי".

ח״כ גלעד קריב מסר בתגובה, כי בשנת 2016 הושג הסכם פשרה בנושא הכותל במעורבות רב הכותל וראשי המפלגות החרדיות והממשלה אישרה את המתווה וב-2017 המפלגות החרדיות הביאו להקפאת המתווה. לדבריו "למרות ההתחייבות, הממשלה לא שיפצה את רחבת התפילה השוויונית בקשת רובינסון.

‏"מזה 3 שנים לא ניתן להתפלל בקשת רובינסון בצמוד לכותל. רב הכותל והממסד החרדי, מונעים את תיקון הבמה שניזוקה מנפילת אבן מהכותל. על נגישות לנכים, שירותים והחלפת הבמה הרעועה במבנה בטוח וקבוע – אין על מה לדבר".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בע"ה תיכנס לגהנום עם שק עבירות שלא יבייש את היטלר ימחשמו. אמן תמות כבר כלב משוקץ,רפורמי ארור.